Sök bygglov

Rätt handlingar

Ta reda på vilka handlingar du behöver innan du sätter i gång med din ansökan, exempelvis vad som krävs för respektive projekt och ritning.

Vad vill du bygga?
Blanketter och exempelritningar

Frågor? Kontakta någon av våra bygghandläggare så lotsar de dig rätt.

Såhär ansöker du

Ha alla handlingar redo

  • Handlingarna ska vara i pdf-format
  • Handlingarna ska vara sparade var för sig (en handling = en pdf-fil)
  • Ritningar som inte är digitala måste skannas in. OBS! Fotografera inte dina handlingar, eftersom perspektiven förvrängs.

Fyll i din bygglovsansökan

Blanketter och handlingar

Dina handlingar registreras

När ansökan är inskickad via e-post till oss kommer dina handlingar att registreras.

Bekräftelsebrev

Du kommer att få ett bekräftelsebrev som innehåller information om ditt ärende.

Hjälp med ansökan?

Hjälp via telefon

telefon: 0321-59 50 00 (vardagar kl. 7.30-15.30)
Säg att ditt ärenden gäller bygglovsansökan och att du vill bli kopplad till en bygglovsadministratör.

Hjälp via personligt möte

Boka tid via bygg@ulricehamn.se.

Hjälp via e-tjänst

Via vår e-tjänst kan du ställa en fråga, boka tid eller be om att bli uppringd av en bygglovshandläggare.

Kontakta byggenheten

Hjälp med att scanna in dina ritningar?

Lämna in dem till byggenheten så registrerar vi dem i ditt ärende.

Ta reda på vilka handlingar du behöver innan du sätter i gång med din ansökan, exempelvis vad som krävs för respektive projekt och ritning.

Vad vill du bygga?
Blanketter och exempelritningar

Frågor? Kontakta någon av våra bygghandläggare så lotsar de dig rätt.

Publicerat av Elin Ohlsson den 23 maj 2017, senast ändrad den 23 juni 2022

Adress

E-post: bygg@ulricehamn.se

Telefontid:
Måndag och onsdag kl. 9.30-11.30
Tänk på att vid högtider och under sommaren kan tiderna ändras, läs på Bygglov och anmälan

Öppet hus:
Inställt tillsvidare

Hjälpte informationen på denna sida dig?