Mat och hälsa

Du ska kunna lita på att den mat du äter från exempelvis caféer och restauranger är säker. Här hittar du information om klagomål, matförgiftning och allergisk reaktion.

Anmälan

Om du vill göra en anmälan om klagomål, matförgiftning eller allergisk reaktion, kan du använda någon av våra e-tjänster eller blanketter. Du kan också kontakta oss via mejl eller telefon.

Klagomål

Vill du lämna ett klagomål på en livsmedelsverksamhet? Då kan du anmäla det till oss.

Anmälan om klagomål och olägenhet

Matförgiftning eller allergisk reaktion

Misstänker du att du har blivit matförgiftad av mat du köpt eller blivit serverad? Då kan du anmäla det till oss, för att vi ska kunna utreda händelsen och hindra att fler blir sjuka. Du kan också göra en anmälan om du har fått en allergisk reaktion, trots att du informerat om din allergi.

E-tjänster

Anmälan om matförgiftning
Anmälan om allergisk reaktion

Blanketter

Anmälan om matförgiftning (pdf)
معلومات باللغة العربية (pdf)
Anmälan om allergisk reaktion (pdf)

Publicerat av Elin Ohlsson den 10 november 2016, senast ändrad den 14 februari 2025

Kontakt

Adress

E-post: miljo@ulricehamn.se

Telefontider:
Måndag - Fredag kl. 9.30 - 14.30
(Kontoret är oftast bemannat mellan 7.30 - 16.30, men den garanterade bemanningen är mellan 9.30 - 14.30)

Du kan alltid mejla dina funderingar till:
miljo@ulricehamn.se

Hjälpte informationen på denna sida dig?