Konsumentrådgivning

Om du behöver råd och stöd om vilka rättigheter och skyldigheter du har som konsument kan du kontakta vår konsumentrådgivning hos Borås stad.

Rådgivningen är opartisk och kostnadsfri. Konsument är du när du som privatperson handlar varor eller tjänster av ett företag. Konsumentrådgivningen hjälper och stöttar dig som är boende i Borås, Ulricehamn och Tranemo.

Här kan du få:

  • Information om dina rättigheter och skyldigheter som konsument utifrån det avtal du har ingått med ett företag.
    Vägledning i hur du gör en reklamation samt få råd om instanser där ditt ärende kan prövas.
    Råd inför vissa köp av varor och tjänster. Det kan till exempel gälla råd inför köp av hantverkstjänst, val av elhandlare, val av telefonoperatör eller köp av bil hos bilhandlare.

Kontakta konsumentrådgivningen

Ring vår röstbrevlåda som är öppen dygnet runt, så ringer vi upp.

Mejl: konsument@boras.se
Telefon: 033-35 75 85

Information om konsumentrådgivning hos Borås stad (boras.se)

Publicerat av Ulricehamns kommun den 23 januari 2015, senast ändrad den 27 december 2024 av Anders Rosenberg

Hjälpte informationen på denna sida dig?