Lämna anbud

Vid frågor och oklarheter i upphandlingsdokumentet, nyttja gärna funktionen ”frågor och svar” i upphandlingssystemet. Under annonseringstiden kan oklarheter fortfarande redas ut. Ansvarig upphandlare på kommunen besvarar frågorna efter samråd med verksamheten. Anbud måste lämnas in tid. Sista datum framgår alltid av annons och upphandlingsdokument.

Digitalt anbudsförfarande underlättar för dig som leverantör

När Ulricehamns kommun upphandlar använder vi oss av ett webbaserat upphandlingsstöd. Hela upphandlingsprocessen hanteras på ett och samma ställe och det gör att du som leverantör får koll på processen på ett enklare sätt. Länk till upphandlingsverktyget får du info om den aktuella upphandlingen.

Det finns flera fördelar med att lämna anbud digitalt

Det är aldrig någon tvekan om vilka frågor som ska besvaras. Systemet reagerar om du missat att svara på något ska-krav.

Anbudet kan skickas i till sista anbudsdagens sista timme.

Du går in via internet, och kan jobba varifrån du vill; alla uppgifter finns sparade.

Möjliga poäng och viktning kan visas för att göra det enkelt att avgöra resultatet.

Systemet hjälper den upphandlande myndigheten att öppna och bedöma anbud. Det gör processen smidigare och du som är anbudslämnare får besked snabbare.

Att lämna anbud är kostnadsfritt. När du som anbudsgivare registrerat dig får du tillgång till aktuella annonser och upphandlingsdokument. Då kan du lämna ditt anbud, men även bifoga filer och dokument. Beslut skickas ut via systemet till den e-postadress som angivits i anbudet.

Publicerat av Anders Rosenberg den 31 januari 2025, senast ändrad den 31 januari 2025

Hjälpte informationen på denna sida dig?